Tablet/laptop regeling

Voor medewerkers van de universiteit is er sinds 2016 een tablet/laptop regeling. Deze is in overleg en ondersteund door de vakbonden in het voorjaar van 2020 aangepast vanwege de Corona pandemie en het gedwongen thuiswerken. Ook in 2021 gelden die aanpassingen vooralsnog.

Kort gezegd komt de regeling er op neer dat je eens in de 4 jaar een tablet of laptop kunt kopen inclusief randapparatuur zoals muis, toetsenbord, headset en een tweede monitor om ‘arbotechnisch verantwoord’  een computerwerkplek thuis te hebben.
Hiervoor zijn richtbedragen vastgesteld. Duurdere apparatuur mag je wel kopen, maar de meerprijs moet je dan zelf betalen.

Hieronder staat meer informatie over de voorwaarden om gebruik te kunnen maken  van deze regeling.
Let op:

  • het is de verantwoordelijkheid van de werkgever om apparatuur te verstrekken waarmee je thuis kunt werken. Dus kom je niet in aanmerking voor de regeling of heb je apparatuur nodig die niet voor het richtbedrag kan worden gekocht, neem dan contact op met je leidinggevende. Dat geldt ook voor situaties waarin het apparaat kapot gaat binnen de 4 jaar termijn of niet meer voldoet om je werk te kunnen doen.
  • Schaf niet op eigen initiatief, zonder overleg met de leidinggevende, apparatuur aan.
  • Als randapparatuur niet verkrijgbaar is voor het richtbedrag, zoals bij headsets het geval is, declareer dan het hogere bedrag

Update juli 2021:  toegang tot de fysieke werkplek is weer grotendeels mogelijk, dit kan een reden zijn voor de werkgever om geen apparatuur meer te verstrekken als je niet kunt deelnemen aan de regeling of duurdere apparatuur nodig hebt.

Meer informatie
Wil je meer informatie over de regeling dan kan je hier een uittreksel van de regeling lezen (pdf) of je kunt de hele regeling lezen op de volgende pagina binnen MyUniversity (alleen toegankelijk voor medewerkers RUG). Daar is ook een pagina beschikbaar waar je kunt controleren of je gebruikt mag maken van de regeling. En een pagina met FAQ en een contactformulier om vragen te stellen aan HR.